středa 8. srpna 2018

Vnitřní prostředí podniku

Obecně se toto prostředí dá rozdělit na dvě skupiny faktorů a to na tvrdé prvky a měkké prvky. Tvrdé prvky reprezentují hmatatelné a hmotné složky podniku. Oborové prostředí obsahuje velmi mnoho různých složek, které působí na podniky v daném prostředí a vytváří tlak na rozhodování jejich manažerů. Klíčové skupiny tvořící oborové prostředí podniku jsou tzv.


C, tedy: Customers - zákazníci. Pro podnik je podstatné znát své zákazníky. Proto je důležité prvně. Vnější a vnitřní prostředí podniku. Rozbor a hodnocení jednotlivých aspektů SWOT analýzy vychází ze zkoumání vnitřního a vnějšího prostředí podniku.


Hledají a hodnotí se zde silné a slabé stránky. Podnik je systém otevřený a je spojený s okolím prostřednictvím sítě transakcí, které omezují jehoautonomii chování a ovlivňují jehozávislost na okolí. Vlivy vnitřní V podniku plní důležitou funkci oddělení marketingu, které má zajistit vytvoření vhodné organizační struktury pro dobrou spolupráci a komunikaci. Toto oddělení plní následující funkce: a) komunikativní a informační b) koordinační c) analytickou.


Děkujeme za Vaše podněty. Vaše hodnocení ovšem nebylo vloženo (článek je možné hodnotit jen jednou za den)! Rozlišují se zdroje materiálové, finanční alidské.


Vrámci vnitřního prostředí podniku se zkoumá a posuzuje kvalita managementu azaměstnanců podniku , organizační struktura, kultura podniku , mezilidské vztahy, etika, materiální prostředí. Strategická analýza se ve většině případu zaobírá rozborem vnitřní situace podniku a jeho okolí. Marketingové prostředí je prostředí , které je definovatelné jako komplexní a často se měnící prostředí v němž se firma nachází. Makroprostředí na činnost podniku působí neustále a proměnlivě.


Společnost se musí snažit především pružně. Na současném trhupodmínkách, každý podnik je považován za otevřený systém. Hlavními předpoklady pro její efektivní činnost jsou tedy nejen vnitřní prostředí podniku , ale také faktory makroekonomického prostředí marketingu, tj.


Pro tyto účely slouží vnější i vnitřní marketingové prostředí. Jedná se o mikroprostředí podniku , tedy o ty složky, které se přímo vztahují k samotné firmě a lze ji ovládat uvnitř společnosti. Toto je také makro prostředí - to. Zajištění kvalitní pracovní síly. Oddanost zaměstnanců k firmě.


Vnitřní struktura firmy. Další možnou metodou sledování silných a slabých stránek firmy je Matice výkonnosti a závažnosti. Opět se sestává (jako řada jiných matic) ze čtyř kvadrantů. Závěrečným hodnocením podnikatel. Okolí můžeme členit na vnější a vnitřní (interní).


Do obecného prostřední řadíme: ekonomické, politické, technologické, ekologické, sociální a legislativní faktory. Ty jsou v přímé kompetenci firmy a je tedy možné je – na rozdíl od příležitostí a hrozeb, jejich původcem je vnější prostředí firmy – poměrně snadno změnit. Při vnitřní analýze je třeba se změřit na.


Je to tedy vnitřní prostředí podniku (or-ganizace). Produkty, zaměstnanci (jejich počet a kvalifikace), vedení firmy, organizace práce, výrobní kapacita a postupy, používané technologie při výrobě, finance podniku , image firmy apod.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky