pondělí 24. srpna 2015

Celozrnné rohlíky

Můj pokus o zdravou fit verzi z celozrnné mouky se povedl hned napoprvé, a to i když jsem použila sušené droždí, se kterým je celý proces o trošku rychlejší, protože se nemusí čekat na vzejití kvásku. Začínáme na širší straně. Celozrnné rohlíky necháme na plechu ještě tak půl hodinky kynout. Pomažeme vajíčkem a posypeme semínky nebo mákem.


Celozrnná mouka je výživově mnohem hodnotnější než klasická bílá mouka.

Pečení z tohoto druhu mouky má svá specifika, absorbuje více tekutiny, takže jí musíte přidat o něco více než v klasických receptech, a také počítejte s tím, že výsledné výrobky nebudou tak nadýchané, ale to vše převáží výživové benefity. POSTUP: (asi kusů) Mouku nasypte do mísy a doprostřed udělejte důlek. Nalijte do něj část vody, rozdrolte droždí a přidejte cukr. Mísu přikryjte a nechte minut stát v teple.


Domácí celozrnné housky a rohlíky jako od pekaře. Báječné celozrnné housky za pár korun. Konečně dost slunečnicových semínek na rohlíku.


Domácí žitné či pšeničné pečivo: výtečná chuť i značná.

Jemné, křehké a nadýchyné domácí rohlíky , které provoní vaši domácnost. Jednoduché a rychlé na přípravu. Každému by mělo být jasné, že se sádlem chutnají rohlíky nejlepe.


Takto to dělávali naše mamky, babky, tak to dělejte i my takto a učme to i naše děti. Ať se nezapomene na takové zlaté suroviny, které. Mám k tomu tři dobré důvody: Jednak jsou takové domácí rohlíky proklatě snadné, jednak se seznam potřebných surovin dá odškrtat v každé kredenci a ten třetí důvod už jsem samou nedočkavostí zapomněla. Domácí rohlíky by si měl každý aspoň jednou v životě zkusit. Tématické fráze: domácí housky pečení z celozrnné mouky recepty celozrné housky celozrnné housky pečeme z celozrnné mouky celozrnné housky recept celozrnné housky z domácí pekárny recept na celozrnné housky celozrné housky recept celozrné housky domácí pekárna housky z celozrnné mouky domácí pečivo recept na domácí.


Souhlasím, že byl lepší výsledek, pokud jsem dala více vody (něco přes dcl) - těsto šlo lépe vypracovat a rohlíky byly nadýchané a vydržely déle měkké. Když jsem se přesně držela receptu, tak byly druhý den takové hutné dusivky, ale s tou vodou navíc byly super i další den. Déle než do následujícího rána. Sehnat opravdu celozrnné pečivo v běžných prodejnách bývá kumšt.


Zkuste si celozrnné rohlíky upéct doma. Není to nic těžkého, jen je třeba počítat, že rohlíky z celozrnné mouky budou hutné. Piekla som ich asi pol hodinu.


Ono sa to sparí a rohlíky sú, mäkké a vláčne.

Z dávky mi vyšlo asi rohlíkov. Napriek tomu, že špaldová múka nie je lacná, keď si prerátate, koľko z dávky vyjde a koľko. Domácí tvarohové celozrnné rohlíky s výživovou poradkyní. Ahoj Martino, rohlíky vypadají skvěle, zrovna peču ze špaldové celozrnné mouky a polohrubé - tak půl na půl - bagety.


Recept ke stažení zdarma. Peču často, jak chléb, rohlíky , veky, bagety i ciabatty. Je to hned pryč (což mě těší : )). Jen mám malinkou námitku.


Nepoužívám oliváč, ale zásadně jen a pouze sádlo. A něco ti prozradím,ale pššš ať to neslyší-je to poprvé co můj manžel snědl celozrnné pečivo a ještě mu chutnalo (kupované nejí). Tak je jasné že je v oblíbených(tvé pečivo i můj muž) a také je jasná boďka a všem doporučuji.


Chcete se naučit péct klasické české housky, ale ze špaldové mouky? Upéct kvalitní rohlíky je práce tak na hodinku a když si přivstanete, můžete je mít vyndané z trouby dřív, než se vzbudí ostatní členové rodiny. A když si těsto připravíte večer, půjde to po ránu ještě rychleji.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky