pátek 15. listopadu 2019

Švestková povidla bez cukru

Jahodový pohár s topinambury. Od svých odběratelek a klientek jsem dostala jasný úkol :-). Najít a otestovat snadný recept na švestková povidla , která se dělají v troubě bez míchání a jsou ideálně bez cukru.


Jelikož jsem byla sama zvědavá, jestli takový recept najdu, pustila jsem se do hledání. Domácí švestková povidla bez cukru a bez míchání - Duration: 4:43.

Nakonec jsem ale dostala hromadu švestek od tety a chtěla povidla zkusit. Postup jsem přizpůsobila tak, aby byl co nejednodušší. Nakonec povidla vyšla skvěle, takže jsem se rozhodla pro vás recept natočit.


Jak na švestková povidla bez cukru. Zapneme troubu na 180°C. Vložíme je do hrnce, posolíme a dáme bez vody pod pokličku podusit do trouby nebo na sporák.


Jakmile pustí šťávu, rozmixujeme je a vrátíme už bez pokličky do trouby.

Pečeme je pak podle potřeby 3-hodin, dokud nezhoustnou. S přípravou povidel je dobré začít v pozdní odpoledne až navečer a naladit se na noc krásně provoněnou švestkami a kořením. Trochu nám to připomene blížící se Vánoce, při kterých již brzy budete moci povidla využít. A to do koláčů, buchet, cukroví, nebo jen jako zdravé mlsání bez řepného cukru.


Díky tomu mají potom vyšší obsah cukru. Vybírejte ty měkčí a ideálně je před tím, než koupíte, ochutnejte. Tradiční český recept na povidla.


Podle tradice se povidla vařila včetně pecek ve velkých měděných hrncích na ohni. Pecky se potom odstranily pomocí síta. Občas se povidla vařila dokonce ze sušeného ovoce. Z uvedeného množství budeme mít větší sklenice povidel. Pokud máme povidla bez cukru , můžeme je dosladit těsně před použitím.


Velmi hustá povidla časem ztvrdnou, taková musíme před použitím rozvařit s trochou vody. Babiččina povidla bez cukru a míchání rozlijeme do sterilovaných sklenic, uzavřeme a postavíme na víčko. Udělejte si švestková povidla bez cukru.

Zdravě a chutně, tím jsme se řídili při přípravě tohoto receptu. Suroviny: Asi kg zralých švestek, slivovice, rum. Příprava: Švestky vypeckujeme, dáme do hlubšího plechu a vložíme do trouby vyhřáté na 1stupňů.


Přibližně po hodině pečení je promícháme, pak ještě za půl hodiny. Povidla bez cukru pečená v troubě. Asi za hodiny jsou povidla hotová – tedy všechna voda se z. Tématické fráze: svestkova povidla recept na švestková povidla v troubě nejlepší švestková povidla švestková povidla recept recept na domaci švestková povidla domaci svestkova povidla v troube jak se dělají švestková povidla vareni povidel bez michani jak se dělají povidla domácí švestková povidla domácí povidla v. Je to opravdu o tom, že se musí zkrátit doba toho prvního prudkého varu, vzít v úvahu také zralost švestek a ta další doba vaření, jakož i hustota povidel je už, jak.


Loni mi přišel mailem, udělala jsem povidla na zkoušku ze dávek, jsou výborná na chuť, nekazí se a litovala jsem jediného, že jich nebylo více. Letos je nemám udělat z čeho. Dále se tam píše na kila švestek celkem 500g cukru. Hmmm, to je vcelku i dost. Nejsem milovník přeslazených jídel (naše babičky povidla dělávaly bez cukru úplně, co pamatuju).


Sladké dostatečně, později jsem ještě ubrala na 300g cukru na kila švestek.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky