pátek 12. ledna 2018

Jak vyrobit co2

Instructions on how to create a home safer alternative to COfertilization of aquarium plants using yeast. Pri každodenním dávkování copomoci tohoto difuzoru vydrží náplň necele. Pokus do fyziky, jak ze sody a octa vyrobím oxid uhličitý.


Videonávod na kvasničák (burčák CO2) Při výrobě COburčáku jsem postup natočil, aby bylo vidět, jak a čím se dá COsytič vyrobit. Výroba, včetně přípravy, zabrala asi minut, kvasnicový burčák začal produkovat COasi během půl hodiny. V případě, že ani do dvou hodin nedojde k probublávání COpřes.


Jednoduchý a účinný způsob výroby sody či limonád. Bomba náplň 6kg COvystačí na nasycení cca. Cena za nasycení 1L = do - CZK.


S jeho pomocí můžete vyrobit a následně dávkovat Codo akvária. Je to ideální způsob jak s Cozačít, protože není potřeba investovat velké peníze do drahých profi sestav. Princip výroby Copomocí kvašení cukru je velmi jednoduchý.


Kvasinky se živí cukrem a jako dvě hlavní odpadní látky produkují alkohol a Co2. Zdravím chtěl jsem vyzkoušet přidávat codo akvária. Udělal jsem to nejjednodušeji jak to jde láhev od coly vyvrtal víčko do něj dal spojku na tu hadičku přerušenou ventilem a. Jestli patříte do skupiny lidí, kteří se naprosto finančně vyčerpali nákupem akvária a všeho toho vybavení okolo, mám pro vás jednoduchý návo jak si doma udělat vyvíječ CO2.


Na tomto setu mi vadila, jako každému sklerotikovi, nutnost pravidelně doplňovat onu nádobku z lahve se stlačeným COa navíc každá nová náplň přišla minimálně na 2Kč což při výměně jednou za měsíce u akvária s obsahem 45l je docela nemalá finanční částka. Oxid uhličitý byl první chemickou sloučeninou, která byla popsána jako plyn odlišný od vzduchu. Jan Baptist van Helmont zjistil, že při spalování dřevěného uhlí v uzavřené nádobě, je váha zbylého popele menší než hmotnost spalovaného uhlí.


Já jsem trošku listoval nejrůznějšími stránkami a snažil se najít cestu, jak si podobný permanentní COdrop checker vyrobit. Narazil jsem na dva návody, které mě opravdu zaujaly a jeden z nich jsem realizoval. V následujícím článku bych se s vámi chtěl podělit o zkušenosti a návod na výrobu takovéhoto testu na CO2. Výroba 4°dKH roztoku pro permanentní COtest. Zde vám ukáži postupy, jak si můžete vyrobit 4°dKH roztok pro permanentní COtest, který je mnohem vhodnější než akvarijní voda, jelikož zde budou pouze (hydrogen)uhličitany, které budou ovlivňovat celý systém, a lze tudíž použít tillmanovu tabulku.


Jak časem reakce slábne, můžeme difuzér posouvat více ke dnu. COse tvoří méně, avšak díky jeho delší cestě vodním sloupcem k hladině se ho také více rozpustí. Zde nám právě velmi pomůže počítadlo bublin, kdy monitorujeme průtok COa podle něj přizpůsobujeme výšku difuzéru.


Přemýšlel jsem, jak způsob aplikace COdo vody vyřešit. Podmínkou bylo, aby ve se dne do vody dostalo maximum vyráběného COa naopak v noci, kdy rostliny bez světla nedokáží COvyužít, se do vody žádné nedostalo. Tím by se minimalizovalo riziko, že by se rybky díky předávkování COotrávily.


Ekonomicky tato varianta vychází docela levně, ovšem množství oxidu uhličitého, které rostliny dostanou navíc, není nijak závratné. COtablety jsou pro rostliny spíše takovým dezertem, nežli hlavním chodem potřebného oxidu uhličitého. Nicméně, jak by řekl klasik: „Nemusí pršet, jen když kape.


V článku o COna zdejších stránkách zmiňuji použití jehlového ventilu ze zapalovače. Při diskuzi s Romanem jsme se shodli, že by bylo vhodné vám tento výrobek více přiblížit a popsat jeho postup výroby, případně i jeho klady a zápory. Roman mě požádal, zda bych se toho ujal a já vám nyní předkládám výsledek. Neustále se na fóru ptáte na COtlakové sety od různých firem a já Vás neustále odkazuji na mé příspěvky, kde jsou použité stejné komponenty, jen bez přirážky překupníka.


Takže považuji tento článek za nezbytně nutný. Tak jsem dle vzoru Jak na aplikaci COprovedl instalaci velmi podobného zařízení. Altman, 5m hadice jsem koupil v akvaristice.


Vše jsem chtěl vylepšit o tlakovou lahev s redukčním.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky